Hivatalosan is bemutattk a Toyota Panasonic
Racing TF106 betontorpedjt. A leplet Jarno Trulli s Ralf Scumacher rntotta
le a mr V8-as erforrssal szerelt versenygprl.
A TF106-os fbb
mretei: Tengelytv: 3090mm Teljes hossz: 4530mm
Teljes magassg: 950mm Teljes szlessg: 1800mm Teljes sly: 600kg a
versenyzvel s a kamerval egytt
RVX-06 specifikci: A motor
elnevezse: RVX-06 Hengerek szma: 8 Hengerrtartalom: 2398ccm
Ler: kb. 740bhp Fordulatszm: 19,000rpm Szelepvezrls:
pneumatikus Gzszablyzs: hidraulikus Gyjtgyertya: DENSO
zemanyag: Esso Kenanyag: Esso
Michael Schumacher kijelentette, hogy ha 2006-ban
a Ferrarinak nem sikerl egy megbzhat, versenykpes autt megalkotnia, akkor
az vad vgn befejezi a versenyzst. A nmet vilgbajnok nem ltja rtelmt egy
gyenge autval versenyezni, ugyanis nyerni akar, s az csak megfelel autval
lehetsges.
(Komment: Remlem, sikerlni fog a Ferrarinak egy j
autt sszehozni, ugyanis szerintem Schumi nlkl unalmas lenne a
Forma-1.)
Ki hova csomagol(hat) 2007-ben?
Balage
2006.01.02. 12:31
Sorsdnt a 2006-os v
vgeredmnye
Michael Scumacher: Mg nem
dnttte el visszavonulsnak idejt, de ha idn favorit lesz, akkor
elkpzelhet, hogy meghosszabbtatja szerzdst. Korbbi nyilatkozataiban azt
mondta, hogy amg rez magban motivcit, s mg lvezi a versenyzst addig
maradni fog. Ms ok: visszalpse utn lnyegesen cskkene az rdeklds a
Forma-1 irnt. ((Szerintem mg maradni fog.)) Folyomnya:
Kimi Raiknnen: Ha Schumacher marad,
akkor egyenlre ugrott a Ferrari, gy Kimi vagy marad a McLaren-nl (s megbkl
Alonsoval trsasgval, s Ronnal). vagy elfogadja a Toyota 100 millis 5 ves
ajnlatt. Kimi is azt nyilatkozta, hogy idn dnti el hova tovbb. Sokban
befolysolja majd t a McLaren-Mercedes (nah persze s a tbbiek) idei
teljestmnye.
Fernando Alonso: mr az ezstnyilakat
vlasztotta. A krds mr csak az, hogy ki lesz a csapattrsa. Kimi, vagy
Montoya, de az is lehet hogy egy harmadik szemly.
2008-tl mg radiklisabb szablyokat hoznak
majd, s taln ettl lesz izgalmas ez a sport, hogy vgkpp nem lehet eldnteni,
hogy melyik csapat tud majd a legjobban alkalmazkodni az j
szablyokhoz.
n szvem mlyn kicsit visszavgyom a
klasszikus Mika-Scumacher prbajhoz, hiszen ott sem volt minden vben
drasztikus vltoztats, de mgis izgalmas volt s
kilezett.
100 milli eurt r a Jgember?
Lexa
2005.12.28. 23:44
Az F1 sznetelse alatt is zajlik az let. A sajt ltal legfelkapottabb tma a 2007-es leszerzdsek cm sztori. Mint mr tudjuk, Fernando Alonso leszerzdtt a McLaren-hez, persze ez nem esett jl Kimi Raikknennek, aki eddig az els szm pilta volt a McLaren berkeiben. gy legfbb rivlisa lenne a spanyol vilgbajnok. De Kimit tbb istll is csbtgatja maghoz: A Ferrari, a Toyota s mg a Renault is. A japn Toyotnak 100 milli eurt rne meg a finn pilta - nem rossz r, az biztos. A Ferrarihoz val szerzds kizrlag attl fgg, hogy Schumacher folytatja-e 2007-tl az olaszoknl. Kimi kezben a dnts. Egy biztos: nagyon komikus lenne Alonso a McLarennl s Kimi a Renaultnl, de ennek termszetesen kicsi az eslye. Tny, hogy a finn a legkeresettebb pilta mostansg. Kvncsian vrjuk a fejlemnyeket...
Sebessgrekord
Balage
2005.11.07. 20:23
A BAR-Honda
sebessgrekord fellltsra kszl.
Majove repltrren, Californiba kerlt sor a
sebessgmutatk elhejltsra. A dl-afrikai pilt addig nyomta a gzt, amg
vgl elrte a 415km/h-s sebessget. A BAR
csapatnl elmondtk, hogy ez mg csak a kezdet, mg nagyobb sebessget
szeretnnek elrni.
McLaren
1. Pilta: Kimi Rikknen 2. Pilta:
Juan-Pablo Montoya Tesztpilta: Pedro de la Rosa, Alexander Wurz*
Abroncs: Michelin Motor: Mercedes V8
Renault 1.
Pilta: Fernando Alonso 2. Pilta: Giancarlo Fisichella Tesztpilta:
Heikki Kovalainen*, Franck Montagny*, Robert Kubica* Abroncs: Michelin
Motor: Renault V8 Ferrari
1. Pilta: Michael Schumacher 2. Pilta:
Felipe Massa Tesztpilta: Luca Badoer, Marc Gen Abroncs: Bridgestone
Motor: Ferrari V8 Williams-Cosworth 1.
Pilta: Mark Webber 2. Pilta: Nico Rosberg Tesztpilta: Antonio
Pizzonia*, Robert Doornbos*, Narain Karthikeyan*, Tiago Monteiro* Abroncs:
Bridgestone Motor: Cosworth V8 Toyota
1. Pilta: Ralf Schumacher 2.
Pilta: Jarno Trulli Tesztpilta: Olivier Panis, Ricardo Zonta*, Takuma
Sato* Abroncs: Bridgestone Motor: Toyota V8 Honda 1. Pilta: Jenson Button
2. Pilta: Rubens Barrichello Tesztpilta: Enrique Bernoldi*, Anthony
Davidson*, Adam Carroll*, Danilo Dirano*, James Rossiter*, Alan van der Merwe*
Abroncs: Michelin Motor: Honda V8 Red
Bull Racing 1. Pilta: David Coulthard 2.
Pilta: Christian Klien*, Vitantonio Liuzzi* Tesztpilta: Neel Jani*
Abroncs: Michelin Motor: Ferrari V8 Squadra Toro Rosso 1.
Pilta: Christian Klien*, Vitantonio Liuzzi* 2. Pilta: Scott Speed*
Tesztpilta: Neel Jani* Abroncs: Michelin Motor: Cosworth V10
BMW Motorsport 1.
Pilta: Nick Heidfeld 2. Pilta: Jacques Villeneuve*, Heikki Kovalainen*,
Alex Wurz*, Dan Wheldon*, Narain Karthikeyan* Tesztpilta: Dan Wheldon*,
Sebastian Vettel*, Narain Karthikeyan*, Robert Doornbos* Abroncs: Michelin
Motor: BMW V8 MidlandF1
1. Pilta: Christijan Albers 2. Pilta: Narain
Karthikeyan*, Tiago Monteiro*, Franck Montagny*, Anthony Davidson*, Takuma Sato*
Tesztpilta: Nicky Pastorelli Abroncs: Bridgestone Motor: Toyota V8
Super Aguri F1 1. Pilta: Takuma Sato* 2. Pilta: Anthony Davidson*
Tesztpilta: Adam Carroll* Abroncs: Bridgestone Motor: Honda
V8
(A *-gal jellt versenyzk eslyesek
az adott poszt betltsre.)
2006 Szablymdostsok
Balage
2005.11.07. 19:33
A 2006-os szezonban a FIA j kvalifikcis rendszert fog bevezetni. A
kvalifikci alatt a versenyzõk annyi krt futhatnak amennyit akarnak. Egyszerre
tbben is lehetnek a plyn. Az j rendszerben a kvalifikcit 3 rszre
bontottk.
1, Az elsõ 15 percben mind a hsz versenyzõ mrt krket
futhat. Az elsõ rsz vgn a legrosszabb 5 idõvel rendelkezõ versenyzõ
kiesik.
2, t perc sznet kvetkezik, majd a msodik rszre az
eddig elrt eredmnyeket trlik. A versenyzõknek ismt 15 perc ll
rendelkezsre, hogy mrt krket teljestsenek. A msodik rsz vgn a
legrosszabb 5 versenyzõ kiesik, s az elrt eredmnyeik fggvnyben a rajtrcs
11-15. helyt foglalhatjk el.
3, t perc sznet kvetkezik s a versenyzõk idejt ismt
trlik. A harmadik rszben hsz perc ll rendelkezsre hogy a versenyzõk mrt
krket fussanak, s az elrt eredmnyek fggvnyben elfoglaljk a rajtrcs
elsõ tz helyt.
Az elsõ kt rszben az autk brmilyen
zemanyagmennyisggel futhatnak, s az elsõ kt rszben kiesõ versenyzõk
jratankolhatnak a verseny megkezdse elõtt. A leggyorsabb tz versenyzõnek
viszont azzal a max. zemanyagmennyisggel kell megkezdenie az edzst, amellyel
a versenyen is indulni akar. A legjobb tz autt a harmadik rsz megkezdse
elõtt lemrik, s az edzs vgn maximum az elfogyasztott zemanyagmennyisggel
megtankolhatjk.
A 2006-os szezonban ismt lehet kereket cserlni az autkon. Egy
versenyhtvge sorn egy autnl maximum 7 szraz gumi szettet hasznlhatnak
fel. A kvalifikcin s a versenyen hasznlt guminak azonos tipusnak kell
lennie.